![Uit de Oude Doos / 01_Bert_Blom_DKW175 lang geleden](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/x4d9fj/001_bert_blom_dkw175.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=423%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=513)
Een foto van 10 september 1967.
De vaste fotgraaf op Gouda (naam weet ik niet meer) deed altijd een keurig stempeltje achterop de foto. Betreft het schansje waar nu de grote tafel is. De motor: een DKW 175cc voorzien van een Horex voorvork en een speciale cilinder en uitlaat van een zesdaagse DKW.
![Uit de Oude Doos / 02_Bert_Blom_DKW175 lang geleden](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/r68s5f/002_bert_blom_dkw175.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=639%2C475%2Cx1%2Cy0%2Csafe&width=339&height=252)
Op dezelfde DKW, liever gezegd naast dezelfde DKW.
Is in de bocht het startveld op. (Waar nu de tunnel is)
Oh ja, de rijder ben ik dus: Bert Blom uit Den Haag.
![Uit de Oude Doos / 03_Bert_Blom_DOT250 lang geleden](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/qp56so/003_bert_blom_dot250.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=402%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=540)
En hier rijd ik op een 250cc DOT crosser.
In die tijd waren de Engelse crossers Greeves en DOT erg in. De crossers waren voorzien van een Villiers motorblok.
Die crossers maakten een ernorm kabaal omdat ze vanuit de fabriek waren voorzien van alleen een uitlaatbocht die aan het einde een breed gapend gat vertoonde.
In die tijd stond er zelfs op clubwedstrijden publiek op de dijk
![Uit de Oude Doos / 04_Bert_Blom_DOT250 lang geleden](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/ac28uf/004_bert_blom_dot250.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=403%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=538)
Ik (Bert Blom) reed toen met die DOT niet bij de KNMV maar bij de NMB (De Nederlandse Motorsportbond) wat nu de MON is.
In 1970 ben ik met een 250 Husqvarna naar de KNMV overgestapt.
![Uit de Oude Doos / 05_Bert_Blom_Dot-uitlaat lang geleden](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/brtzgy/005_bert_blom_dot-uitlaat.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=640%2C284%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=150)
Om even te laten zien wat een uitlaat die Greeves en DOT crossers hadden in die tijd!
Ver bover de 100 Db(A)!! Had ik die DOT crosser nog maar..............
![Uit de Oude Doos / CZ-250-1969 lang geleden](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/itut05/006_cz-250-1969.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=640%2C447%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=237)
CZ 250 - 1969 Han Hoogendoorn
![De Oude Doos / 011_bult1 huis](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/l8c9vk/011_bult1huis.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=471%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=461)
011_bult1 huis.jpg
![012_Bult parkt.jpg](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/qky5ls/012_bultparkt.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=637%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=341)
012_Bult parkt.jpg
![De Oude Doos / 013_zundapp huis](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/iawlly/013_zundapphuis.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=461%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=471)
013_zundapp huis.jpg
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/1u45as/100_30-6-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=395%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=549)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/x3607p/101_30-6-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=416%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=522)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/gnr5sp/102_27-10-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=640%2C404%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=214)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/3fwiwc/103_27-10-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=415%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=523)
![104_Jan Fruijtier_27-10-1968 .jpg](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/hxsevx/104_27-10-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=396%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=548)
104_Jan Fruijtier_27-10-1968 .jpg
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/qrsity/105_27-10-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=410%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=529)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/i9bfuu/106_27-10-1968.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=425%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=510)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/glkoyp/107_15-6-1969.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=408%2C640%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=532)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/fkqvgb/108_14-6-1970.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=640%2C402%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=213)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/b1dzl8/109_14-6-1970.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=640%2C402%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=213)
![](https://primary.jwwb.nl/public/v/l/r/temp-qhcxsyndvncbngyikdua/6hs0bk/110_14-6-1970.jpg?enable-io=true&enable=upscale&crop=640%2C406%2Cx0%2Cy0%2Csafe&width=339&height=215)